Přepis videa
Jak typicky poznáte, že jste se potkali s investičním poradcem, nebo s prodejcem investičních produktů?
No, jednoduše.
Jeden mluví, druhý naslouchá
Poradce se první hodně ptá. A naslouchá.
Prodejce se zeptá na jednu, dvě věci. Jenom aby si ujasnil, kolik máte peněz. A pak už to do vás sype.
Cílem prodejce je zasypat vás tolika informacemi a takovými benefity toho produktu, který prodává, abyste si řekli: „No to nemůžu nekoupit.“ Abyste udělali emoční rozhodnutí. Abyste se ideálně na místě rozhodli a koupili si za 100 tisíc, nebo za milion, nebo za 10 milionů něco, co ten prodejce nabízí.
Poradce první se snaží zjistit, co vlastně potřebujete.
V jaké jste životní fázi. Kolik vám je let. Kolik máte peněz. Kolik máte dluhů. A teprve potom krok za krokem, jak vás poznává, začíná představovat, co by pro vás možná šlo udělat.
Takže až příště se potkáte s někým, kdo s vámi bude chtít řešit investice, dejte si pozor na jeho přístup.
Zapněte si stopky a sledujte, jako na těch šachových hodinách, kdo hraje déle. Kdo mluví déle.
A podle toho trošku poznáte taky, s kým jste se potkali.
A to pro vás může být docela důležité.
Protože mnohem lepší je investice řešit s poradcem, než s někým, kdo se vám snaží něco prodat.
Jednomu jde o provizi, druhému o vztah
Ten, kdo se vám snaží něco prodat, tak má jednorázovou motivaci. Jeho provize přijde v okamžiku, kdy vám to prodá.
Znám spoustu lidí, kteří říkají: „No já vám tady teď prodám tenhle fond a budu se o vás celý život starat.“
„Hmm, ale Vy dostanete provizi teď, a za co se o mě budete starat za 10 let? Nebo za 20 let?“
Prodejce se o vás nebude starat.
Ta realita je taková, že prostě prodejce prodá a jde dál. Možná se někdy vrátí, ale nebývá to úplně často. A to sami znáte každý ze svého života.
Poradce v investování znamená dlouhodobý vztah.
Poradenství nemůže být krátkodobé. Respektive možná může někdy krátkodobě taky pomoct vyřešit, ale obecně investiční poradenství je především běh na dlouhou trať.
A proto k tomu poradce musí vztahu přistupovat trošku jiným způsobem.
Nemůže fungovat stylem: „Prodat a nazdar“. Ale měl by fungovat stylem:
„Teď Vám něco poradím, pak se na to podíváme, budeme to upravovat, jak se bude měnit život. A bude se měnit svět kolem nás. Doufejme, že za 30, 40 nebo 20 let dojdeme k tomu, co je pro Vás důležité. Nějaká renta, která je nekonečná. Ve výši, která Vás zabezpečuje tak, jak Vy potřebujete.“
My pod značkou Fichtner propagujeme dlouhodobé poradenství. Takové, jaké si myslíme, že má být. Takové, jaké bychom sami chtěli pro sebe.
Proto na věci koukáme trošku jinak. A máme trošku jiný přístup. A na začátku se vás budeme hodně a hodně ptát.
Napsat komentář